Εστιατόρια: Πως να προσελκύσετε και να διατηρήσετε το προσωπικό
Προσωπικό εστιατορίου εν ώρα εργασίας / unsplash.com
Δεν υπάρχει αμφιβολία στο ότι αν προσλάβετε τα σωστά άτομα από την πρώτη φορά, τότε θα μειωθεί το ποσοστό απολύσεων και νέων προσλήψεων. Κάτι το οποίο επηρεάζει άμεσα το κέρδος της επιχείρησής σας.
Όταν προσλαμβάνετε προσωπικό κουζίνας, ξεκινήστε προσέχοντας την αγγελία που περιγράφει τη θέση εργασίας που θέλετε να καλύψετε. Περιγράφει με ακρίβεια τα καθήκοντα του προπαρασκευαστή, του μάγειρα, του υπαλλήλου καθαριότητας ή άλλης θέσης; Αν, για παράδειγμα, ένα από τα καθήκοντα του προπαρασκευαστή είναι το πλύσιμο σκευών όταν το πλυντήριο είναι υπερφορτωμένο, τότε θα πρέπει να το συμπεριλάβετε στην περιγραφή της θέσης. Οι νεοπροσληφθείς δεν εκτιμούν τέτοιες εκπλήξεις και μπορεί να παραιτηθούν αν νιώσουν πως δεν υπήρχε εντιμότητα από τη μεριά σας.
Κατά τη συνέντευξη προσωπικού κουζίνας αφιερώστε χρόνο όχι μόνο για να μάθετε τις δεξιότητες και τις προσωπικότητες των υποψηφίων, αλλά και για να ελέγξετε αν ταιριάζουν με την κουλτούρα του εστιατορίου σας.
Μόλις εντοπίσετε έναν καλό υποψήφιο, δοκιμάστε τις δεξιότητές του μέσω μιας πρακτικής άσκησης. Για παράδειγμα, αν πρόκειται για μάγειρα, ζητήστε να σας ετοιμάσει μερικά πιάτα από το μενού, ή να προτείνει και να ετοιμάσει εκείνος το μενού που οραματίζεται για το εστιατόριό σας.
Τι πρέπει να ψάχνετε στους υποψήφιους εργαζόμενους της κουζίνας σας;
- Προσωπικότητα: Η επιχείρηση εστίασης είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εξυπηρέτηση πελατών. Οι πελάτες εκτιμούν προσωπικό που φαίνεται να έχει γνώση του αντικειμένου, αλλά διέπεται από ευγένεια και θετικότητα. Η αναζήτηση ευγενικών και ευχάριστων υπαλλήλων πιθανότατα θα ενισχύσει την κουλτούρα του χώρου εργασίας και θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες.
- Ακρίβεια: Από το να βεβαιωθείτε ότι μια μπριζόλα θα μαγειρευτεί στο επιθυμητό στάδιο μέχρι το ότι σημειώθηκαν και λήφθηκαν υπόψιν τροφικές αλλεργίες, η ακρίβεια και η συνέπεια σε όλα τα πόστα είναι αυτό που θα εγγυηθεί την υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της επιχείρησης.
Πώς θα διατηρήσετε το προσωπικό σας;
Αν το προσωπικό σας νιώθει πως το φροντίζετε και ικανοποιείτε τις ανάγκες του, τότε θα παραμείνει στην επιχείρησή σας. Αυτό ξεκινά από το στάδιο της πρόσληψης και συνεχίζει με τη συνεχή, κατάλληλη εκπαίδευση. Παρόλα αυτά δεν τελειώνει εκεί. Είναι μια συνεχής διαδικασία που περιλαμβάνει τις ακόλουθες στρατηγικές:
- Δημιουργήστε εκπαιδευτικά εγχειρίδια: Διευκολύνετε τους νεοπροσληφθείς δημιουργώντας ένα εκπαιδευτικό εγχειρίδιο που αναλύει όλους τους ρόλους του εστιατορίου. Αυτό φυσικά μπορεί να διευκολύνει και τους εργαζόμενους που ήδη απασχολείτε, αφού θα ξέρουν κάθε στιγμή ποιος είναι ο δικός τους ρόλος, και που θα απευθυνθούν για οτιδήποτε χρειαστούν.
- Υποστηρίξτε τις ανάγκες του προσωπικού: Όσο πιο υποστηρικτική είναι η διεύθυνση του εστιατορίου ως προς τις ανάγκες του προσωπικού, τόσο το καλύτερο. Το προσωπικό θα νιώθει άνετα και ευχάριστα κατά τη διάρκεια της εργασίας του. Είναι σημαντικό να αφιερώνετε χρόνο για να συζητήσετε οτιδήποτε απασχολεί το προσωπικό σας και να το υποστηρίξετε.
- Δώστε συγχαρητήρια σε όσους κάνουν εξαιρετική δουλειά: Μην ξεχνάτε να επαινείτε το προσωπικό σας. Οι συνθήκες εργασίας σε μια κουζίνα είναι ιδιαίτερα απαιτητικές, και με έναν απλό έπαινο, το ηθικό θα αυξηθεί σημαντικά. Αν χρειαστεί να ασκήσετε κριτική, προσθέστε στα σχόλια πράγματα που κάνει καλά ο εργαζόμενος ώστε να κατανοήσει πως αναγνωρίζετε και τη θετική συμβολή του.
Διαβάστε επίσης:
-
Ο κατάλληλος επαγγελματικός εξοπλισμός που θα χρειαστείτε για το άνοιγμα ενός εστιατορίου
-
6 Πράσινες πρακτικές για κάθε Εστιατόριο: Βήματα για μια βιώσιμη επιχείρηση
-
5 συμβουλές για ένα επιτυχημένο εστιατόριο που πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζετε
-
Βασικός οδηγός εξοπλισμού για εστιατόρια και κουζίνες φαντάσματα